Mijn blog en inspirerend nieuws ontvangen?
*
verplicht veld
Email Address
*
First Name
Last Name
Een andere kant op
In een tijd van crisis komen samenhorigheid en bezinning om de hoek kijken. Wat neem jij mee voor de toekomst?
Wie is bekend met z'n content?
Wat is 'content' nu precies? En hoe begin je aan een doelgerichte contentstrategie? De grootste inspiratie begint bij je eigen organisatie.
Voorbij de winst
Betekenisvol ondernemen heeft vele voordelen. Maar wat betekent het nou werkelijk? En hoe begin je eraan?
Hoe kiezen eenvoudig wordt
Keuzes maken, het valt niet mee. We gaan er zelfs van zweven. Hoe laat je mensen wel voor jou kiezen?
I have a dream
Er kan zo veel tegenwoordig, we hebben het er maar druk mee in ons dagelijkse leven. En toch kan je het gevoel hebben dat je niet de richting op gaat die je wilt. Hoe maak je de juiste keuzes?
De kracht van de eigen overtuiging
Een logisch verhaal en je inleven in je publiek is belangrijk, maar niet voldoende. Eigen overtuiging is goud waard.
Think different - waar het allemaal begint
Als we ons huidige systeem willen veranderen, zullen we onszelf voortdurend moeten uitdagen om anders te kijken, te denken en te doen. Het eerste blog in de reeks Think different.
Een Sustainable Corporate Identity, wat is dat?
Hoe zorg je voor een duurzame organisatie-identiteit? Het draait allemaal om waardecreatie.
Maak de verbinding
Deel 3 in de serie over empathie: Empathie is in. En het dringt door in de manier waarop we ondernemen. Maar hoe steekt 'empathisch' ondernemen dan in elkaar en hoe begin je ermee?
De wijze les van een aardbeienplant
De mens bedenkt graag oplossingen voor complexe vraagstukken. Maar soms zijn slimme oplossingen dichterbij dan je denkt.
Het belang van empathie
Deel 2 in de serie over empathie: Wat is het belang van empathie voor marktgericht ondernemen? Is het inleven in de ander genoeg?
Het groepsgevoel
Deel 1 in de serie over empathie: We doen zaken op basis van de verkeerde natuurkundige principes: dat het 'survival of the fittest' en 'ieder voor zich' is. Maar we vergeten een belangrijk aspect: mensen zijn sociale wezens.
De melkkoe
De koe in de wei, we kunnen het niet wegdenken uit ons Hollandse landschap. Toch is het in de toekomst niet zo vanzelfsprekend als we denken. Tenzij we zaken anders aanpakken.
Het kan, en dan...?
We kunnen en creëren veel. Maar al die technologische innovatie, wanneer wordt het écht interessant?
Het nut van flierefluiten
Een beetje flierefluiten en lummelen. Iets dat niet past in ons beeld van succesvol zijn. Toch is het broodnodig om te kunnen overleven, blijkt uit de natuur. Iets om van te leren?
Woorden van waarde
Visie, missie, vision statement, corporate mission. Het leidt nog wel eens tot een Babylonische spraakverwarring. Wat is wat? En hoe wordt een ambitieuze visie meer dan alleen een vast punt aan de horizon?
Het beste voornemen
Goede voornemens hebben, ideeën bedenken, plannen maken. Het geeft ons een goed gevoel. Maar na het dromen komt het beginnen, het doen en het volhouden. En dat blijkt soms een stuk moeilijker. Wat zorgt ervoor dat het dit jaar wel gaat lukken?
De houdbaarheidsdatum
Hoe houdbaar is jouw bedrijf? Over het belang van de Profit en de Purpose, en de eindigheid der dingen.
Wil de echte bakker opstaan?
Steeds vaker zien we ambachtelijk gemaakte producten. Producten zonder kleur-, geur- en smaakstoffen. Of producten van ’eerlijke’ materialen. Is het nostalgie, het verlangen naar de goede oude tijd of speelt er iets anders?
Een goed begin ben je zelf
Waarom jij het startpunt bent van verandering. En wat wijze mannen al jarenlang prediken.
Kuddedier of vrije vogel?
Of we het nu willen of niet, we conformeren ons graag aan een groep. Veilig, maar het brengt weinig vernieuwends. Hoe verlaat je de kudde en wordt je die vrije vogel met wie iedereen wil vliegen?
Het roer om
Over ondernemen tegen de stroom in, persoonlijke transitie en op koers blijven in een tijdperk van verandering.
De keuze is reuze
Keuzes maken. We hebben er dagelijks mee te maken door het enorme aanbod en eindeloze mogelijkheden. Waarom kost het ons zoveel moeite en hoe zou het eenvoudiger kunnen?
Loslaten is hard werken
Over vasthouden, focus, ruimte scheppen en de boel de boel laten...
Het loslaten vasthouden
Loslaten, we hebben het allemaal nodig om weer nieuwe energie op te doen
Ecologisch, eigenlijk heel logisch
Ons ecosysteem is zo slecht nog niet. Wat kunnen we leren van moeder natuur?
Ode aan wit
Over de kracht en functionaliteit van wit en keeping it simple
Ondernemen voor de toekomst
We staan niet meer aan het begin van een nieuwe tijd, maar zitten er midden in. Hoe kan je ondernemen met het oog op de toekomst zonder de dagelijkse realiteit te verliezen?
Op de toekomst voorbereid
Zelfvoorzienendheid als vooruitgang
Grow with the flow
Meevaren op de stroomversnelling van nieuwe ontwikkelingen, hoe doe je dat als organisatie?
Wie is er bang voor de grote boze medewerker
Over de zoete smaak van internal branding
Stel je eens voor
Een beeld zegt soms zo veel meer dan 1000 woorden. Over de kracht van visualisatie.
Paard op stal en vooruit met de geit
We laten het jaar van het Paard achter ons en kijken uit naar wat de grazende Geit ons gaat brengen...
Ode aan het visitekaartje
Een visitekaartje is zo veel meer dan een papiertje met gegevens. En met een bijzondere historie.
Het D-woord, what's in the name
Duurzaamheid als missie, kan dat nog wel vandaag de dag of is je geloofwaardigheid dan ver te zoeken?
De mens en de vooruitgang
Het jaar 2015 is aangebroken en het internet wordt overladen met meningen over de belangrijkste trends dit jaar. Wij belichten de essentie.
Storytelling en de moraal van het verhaal
Wat maakt dat storytelling vandaag de dag zo populair is en vaak als communicatiemiddel wordt ingezet?
Sociale smeerolie
Wat is sociale innovatie en hoe draagt het bij aan een betere organisatie?
Beeld dat raakt
Beeld is belangrijker dan ooit. Maar een verhaal vertellen in één beeld is geen sinecure.
How the what?
Over het stoppen met Why? en het overgaan tot actie. Niet lullen maar poetsen.
Wie je droomt ben je zelf
Dromen over de toekomst, over hoe alles eruit ziet als ’de zaken goed gaan’, doe je dat nog? Weten waar je voor wilt gaan helpt je keuzes te maken.
Slappe hap
Ben je er voor alle klanten, bang voor verlies? Of durf je stelling te nemen en te staan voor je eigen principes?
Ode aan de beste ontwerper
Wat maakt Moeder Natuur de beste ontwerper? Over Biomimicry en Gaudi.
Trendrede 2015
In voorloop op de Troonrede werd de Trendrede 2015 voorgelezen. Een belangeloos initiatief van vooraanstaande Nederlandse trendwatchers die de handen ineen hebben geslagen. Wat staat ons in 2015 te wachten? Wij waren erbij.
Wat ik doe
Voor wie
Samen
Over mij
Contact
Blog
Label
Label
Labels
Reacties